Philip bouwt samen met Christof aan de verdere groei van ePact

5 jaar geleden besloot Philip dat hij klaar was voor de volgende stap in zijn carrière. Hierbij zwaaide hij het roer om van sales medewerker op Uptime Group niveau naar Managing Partner bij ePact. Op dat moment voelde hij dat de markt en de digitalisatie binnen bedrijven in de lift zat. Hij nam deze opportuiniteit met beide handen en bouwt sindsdien mee aan de verdere groei van ePact.

Enkele feiten over Philip

  • 35 jaar
  • Bachelor office management
  • Sinds 5 jaar Managing partner bij ePact
  • Philip is iemand heel enthousiast, gedreven en resultaatgericht. Hij slaagt erin om overzicht te bewaren en zich te focussen op the ‘bigger picture’. Daarnaast is hij gemakkelijk in de omgang en empathisch, waardoor hij zich gemakkelijk kan verplaatsen in andere mensen. Naast het werk is Philip een sportieve ziel die in zijn vrije tijd regelmatig gaat lopen en terug te vinden is in de fitness.
  • Professionele doelen: Zijn doel is, kort gezegd, de beste zijn in wat ePact doet. Daarnaast wil hij een betrouwbare, betrokken sparringpartner zijn voor alle klanten. Een partner die hun probleemstellingen voorop plaatst en écht wil helpen met het zoeken naar de best mogelijke oplossing(en). Hierbij wilt hij ernaar streven om zichzelf en het team te blijven challengen en verder te ontwikkelen, ook buiten de huidige vakdomeinen.
  • Persoonlijke doelen: Momenteel heeft hij niet echt grootse dromen, het geluk zit voor hem vooral in de kleine dingen. Zo hoopt hij dat we snel uit de huidige Covid-19 situatie geraken en we terug leuke dingen kunnen doen zoals voorheen. Denk maar aan events organiseren en/of bijwonen, uit eten gaan, zorgeloos kunnen optrekken met vrienden en collega’s,…

Starten bij het begin, hoe ben je Managing Partner bij ePact geworden?

Heel wat jaren terug ben ik vanuit mijn opleiding Office Management bij Uptime Group als stagiair gestart. Mijn stage focuste zich op Sales & administratieve taken, meer specifiek op cold calling. Hierbij moest ik zoveel mogelijk afspraken proberen vastleggen bij nieuwe klanten. Ik heb van nature altijd een sociale ingesteldheid gehad en daarom leek deze stage me op dat moment erg interessant en uitdagend. Naast sociaal, ben ik ook heel resultaatgericht. Ik smijt mezelf altijd voor de volle 200% als het een doel is waar ik mezelf kan achter zetten. Ik kan moeilijk stilzitten en begin al naar de volgende uitdaging te zoeken wanneer ik mijn doel(en) bereikt heb. Targets hebben op mij zowat hetzelfde effect als een rode vlag op een stier, ik moet en zal deze behalen. 😉

Na mijn stage ben ik bij Uptime Group gestart als sales medewerker. Hierbij moest ik vooral het klantenbestand uitbouwen als Account Manager. Dat heb ik zo’n 6 jaar gedaan en toen voelde ik dat het tijd was voor de volgende stap in mijn carrière: insert Managing Partner bij ePact. Waar ik als Account Manager zaken op groepsniveau moest verkopen en altijd objectief en onafhankelijk moest blijven, zag ik voor mezelf een enorm potentieel bij ePact om mee aan het roer te staan en de bestaande technologieën verder uit te bouwen.

Vanuit welke visie ben je in dit verhaal gestapt?

Mijn grootste drijfveer was dat ik bij ePact zelf mee aan het roer kon staan en mee de koers kon bepalen om verder te groeien. De rol van Managing Partner voelde voor mij op dat moment als de logische ‘volgende stap in mijn carrière’. Ik nam deze opportuniteit dan ook met beide handen en besloot er samen met Christof voor de volle 200% voor te gaan.

Op het moment dat ik bij ePact startte (2016) was het eigenlijk nog een soort van start-up. We waren nog maar met een klein team en het aanbod van de toenmalige technologieën stond nog in de kinderschoenen. Ik voelde op dat moment aan dat de markt aan het evolueren was en dat de digitalisatie binnen bedrijven in de lift zat. Hierbij zag ik ook dat partners zoals VMware zich klaarmaakten om stappen te ondernemen en de markt te volgen.

Vanuit ePact besloten we deze evolutie ook te volgen en begonnen we verder te investeren in ons team, onze kennis, klanten en partnerrelaties. De rode draad in dit verhaal was voor ons altijd vertrouwen, zowel voor Christof als voor mij is dit een speerpunt. Naar mijn mening moeten alle partijen elkaar kunnen vertrouwen om stappen te kunnen zetten en vooruit te gaan.

Ik heb het gevoel dat we de afgelopen 5 jaar met de rollercoaster naar boven zijn gereden, maar dat we nu echt vertrokken zijn. Hierbij zie ik ook geen einde. Ik denk dat we gewoon gaan blijven verder rijden zoals we op dit moment bezig zijn. IT is zo hard in beweging en de markt is in constante evolutie dat we constant vooruitgaan, nieuwe dingen oppikken, bijleren en nieuwe zaken in de markt zetten. Dit alles met als doel onze klanten zo goed mogelijk te ontzorgen in het hele digitale transformatie proces.

Wat behoort vandaag tot jouw dagdagelijkse taken?

Waar Christof en Nico voornamelijk focussen op het operationele management, focus ik vooral op Business Development en Client & Vendor Relation Management. Hierbij is het belangrijk dat ik continue waak over de relaties met vendoren, klanten en de samenwerking met Account Managers. Ten slotte werk ik ook nauw samen met Melissa voor het Marketingluik en bepalen we hoe we dit kunnen inzetten om nieuwe business te genereren.

Wat wil je op korte termijn verwezenlijken met ePact?

Op korte termijn wil ik vooral het stukje ‘fun’ terug in het team brengen. Zo wil ik terug leuke events organiseren om de banden tussen onze werknemers opnieuw aan te halen. Momenteel zijn we bijvoorbeeld aan het kijken om iets leuks te organiseren voor ons 15 jarig bestaan. We werken allemaal veel en hard, daarom is er gewoon nood aan ‘fun pauzes’. Voor Covid deden we regelmatig events en tripjes, ik hoop dat we hier snel terug mee van start kunnen gaan.

Wat wil je op lange termijn verwezenlijken met ePact?

Ik wil vooral verder bouwen zoals we momenteel bezig zijn. Dat we nog meer nieuwe collega’s binnen ons team mogen verwelkomen die even gedreven en gemotiveerd zijn om onze klanten verder te helpen met hun businessvragen en het adviseren van de best mogelijke technologische keuzes. Om up to date en relevant te blijven, volgen we de markt- en technologische ontwikkelingen nauw op en zullen we zeker mee op de kar springen van nieuwe partnerships en technologieën als het ons zinvol lijkt en strookt met onze visie.

Ten slotte willen we steeds meer evolueren naar het ‘managed verhaal’. We zullen hierbij delen van onze offering samenvoegen en aan elkaar knopen om tot een zo eenvoudig en duidelijk mogelijke offering te komen. De eenvoud, het meer managed gaan en het ontzorgen van onze klanten moet met stip bovenaan het lijstje staan om onze verdere strategische keuzes te bepalen.

Wat wil als Managing Partner uitstralen naar het team?

Het is voor mij zeer belangrijk dat onze teamleden mij niet ervaren als ‘een baas’. Ik wil niet dat er een hiërarchie bestaat met een afstand tussen ‘het management’ en het team. Ook niet tussen elkaar onderling trouwens. Ik wil streven naar een open bedrijfscultuur waar alles bespreekbaar is en waar iedereen zich goed voelt. Hierbij is het voor mij opnieuw belangrijk om het werk gerelateerde aan het (werk)plezier te koppelen en elkaar ook in een informele context te leren kennen.

Waarin wil je met ePact ‘anders’ zijn naar klanten toe?

Ik denk vooral dat een klant het gevoel moet hebben dat iemand betrokken is met zijn probleemstelling. Vandaag merken we wel dat we hiermee steeds vaker een verschil kunnen maken. We positioneren ons niet zomaar als een ‘licentie – of hardware boer’, maar als een betrouwbare en betrokken sparringpartner. Klanten ontzorgen, hun volledige probleemstelling meenemen en samen gaan voor de best mogelijke oplossing(en). We ronden daarbij ook pas af als het project volledig opgeleverd is.

Welke gebeurtenis is je de afgelopen periode het meest bijgebleven en waarom?

Dat is een moeilijke. De skitrip drie jaar geleden was wel echt een heel groot succes. We waren hierbij nog niet met zoveel, maar er hing gewoon een hele leuke sfeer. Daarnaast was ook de EBC, executive briefing center van VMware, in Londen een heel leuke ervaring. Gedurende drie dagen was er een gezond evenwicht tussen de business, het contact met de VMware evangelisten en plezier. Gewoon activiteiten die zorgen voor een goede teamspirit scoren bij mij altijd wel goed!

Ten slotte, wat wil je meegeven aan potentiële, nieuwe werknemers over het werken bij ePact?

Christof en ik streven naar een open bedrijfssfeer waarin iedereen zichzelf kan en durft zijn. Hierbij investeren we in professionele en persoonlijke ontwikkeling waarbij iedereen aan zijn of haar eigen tempo aan zelfontplooiing kan doen. Vanuit ePact hebben we natuurlijk een bepaalde richting in gedachten, maar iedereen is bij ons vrij om zelf zaken aan te brengen dat ze willen ontdekken of waarin ze zich willen verdiepen. Ten slotte gaan we voor een goed evenwicht tussen fun en business. Of we hierin slagen, zal je eens moeten navragen bij de andere collega’s! 😉

Wil jij ook deel uitmaken van ons jong en gemotiveerd team? Hou dan zeker onze vacatures op LinkedIn in de gaten of stuur een spontane sollicitatie met motivatiebrief naar info@epact.be. Wie weet ben jij binnenkort onze nieuwe collega.

 

Sfeerfoto team ePact
Philip Warrens ePact

PHILIP WARRENS

Managing Partner

Gefocust op het behalen van resultaat, het bewaren van goede klanten- en partnerrelaties en het creëren van gezonde balans tussen werk en fun.