Van Marketing Consultant naar vaste ePact'er

Melissa maakt sinds september 2019 onofficieel deel uit van ons team. Onofficieel want zij startte bij ons als Marketing Consultant via First Floor. Ondertussen zijn we al twee jaar verder en maakt ze sinds januari 2021 officieel deel uit van ons team van ePact’ers. Hoe dat is om als vrouw terecht te komen binnen een IT-team met allemaal mannen? Dat lees je in deze blog!

Enkele feiten over Melissa

  • 27 jaar.
  • Als foodie maakt ze er haar werk van om in en rond Antwerpen op zoek te gaan naar nieuwe hotspots om lekker te ontbijten, lunchen en te dineren. Daarnaast houdt ze in haar vrije tijd ook zo’n 50 planten in leven als plantmom.
  • Bachelor Communicatiemanagement met afstudeerrichting Commerciële Communicatie en Master in de Communicatiewetenschappen – Strategische Communicatie.
  • Marketing Manager bij ePact sinds januari 2021 en voorheen hier aan de slag als Marketing Consultant sinds september 2019.
  • Professionele doelen: Blijven groeien en nieuwe kennis blijven vergaren binnen de continue veranderende Marketingwereld en grafische skills verder blijven ontwikkelen.

STARTEN BIJ HET BEGIN, WAT DEED JE VOOR EPACT?

Voordat ik bij ePact terechtkwam, was ik enorm zoekende naar een functie die echt bij mij paste en waar ik voldoening uithaalde. Vlak nadat ik afstudeerde, startte ik als interim binnen een functie als allround Marketing Assistant. Hier was ik voornamelijk bezig met het maken van contentkalenders, presentaties en aantrekkelijke visuals. Daarna ging ik aan de slag als SEO en SEA campaign manager binnen een jong team. In tegenstelling tot mijn vorige functie was ik voornamelijk analytisch bezig en bestonden mijn dagen uit het opstellen van rapporten, SEO optimalisaties en het monioren van SEA campagnes. 

Wat ik achteraf uit deze functies meeneem, is dat ik variatie enorm belangrijk vind. Maar daarnaast vind ik een ondersteunende bedrijfsomgeving waar persoonlijk initiatief en wederzijds vertrouwen primeren minstens even belangrijk. Met deze lessen ging ik op zoek naar een nieuwe uitdaging en zo kwam ik als Marketing Consultant terecht binnen het jong en dynamisch team van First Floor.

Als consultant kreeg ik de kans om te werken in zeer uiteenlopende bedrijfsomgevingen, sectoren en functies zodat ik op zoek kon gaan naar datgene dat me het beste lag. Laat het nu toeval zijn, dat ik bijna bij het begin van mijn traject al van start ging als Marketing Consultant bij ePact.

WAT WAS JE EERSTE INDRUK VAN EPACT?

Ik nam het project bij ePact over van een collega consultant bij First Floor. Dus ik had bij de start wel al een goed beeld van wat me te wachten stond en in wat voor team ik terecht zou komen. Toegegeven, als je me toen had gevraagd of de IT-wereld (én mannenwereld 😉) op lange termijn iets voor mij zou zijn, had ik waarschijnlijk nee geantwoord. Ik had helemaal geen kennis van IT en had mijn twijfels of het wel iets voor mij zou zijn. De eerste dagen hoorde ik het dan ook in Keulen donderen bij termen als ‘virtualisatie, datacenter, en hybrid cloud’. Cybersecurity en hackers waren op dat moment nog iets uit de films en ik stond er totaal niet bij stil dat anderen interesse zouden kunnen hebben in mijn persoonlijke data… Naïef? Misschien een beetje?

HOE KIJK JE ONDERTUSSEN TERUG OP DE AFGELOPEN PERIODE?

Ondertussen zijn we twee jaar verder en het is echt al een ‘avontuur’ geweest. Ik ben gestart toen er vrijwel nog geen Marketingactiviteiten aanwezig waren. Als ik nu terugkijk op alles dat we de afgelopen periode al verwezenlijkt hebben, kijk ik met een goed (en trots) gevoel terug. We hebben een herkenbare branding die overal wordt doorgetrokken, we voeren op regelmatige tijdstippen campagnes, potentiële klanten vinden zelf hun weg via onze website en met onze BITSANDBI(Y)TES by ePact & partners hebben we in deze uitdagende (online) tijden een succesvolle webinarreeks in het leven geroepen.

WELK EVENT IS JE TOT NU TOE HET MEEST BIJ GEBLEVEN?

Corona heeft de afgelopen periode heel wat roet in het eten gegooid waardoor er nog niet veel events hebben plaats gevonden, Dit is natuurlijk jammer want bij ePact besteden ze normaal wel veel aandacht aan het organiseren van activiteiten buiten het werk. Het enige event dat ik tot nu toe heb meegedaan was het nieuwjaarsevent van vorig jaar waarbij we met zen allen zijn gaan eten in Black Smoke. Lekker, maar vooral ook gezellig! Daarnaast kregen we tijdens de coronaperiode wel regelmatig een apero pakketje thuis opgestuurd. Het zijn natuurlijk geen events, maar het toont wel appreciatie en zorgt voor een gevoel van samenhorigheid in deze tijden.

TEN SLOTTE, HOE ZOU JE DE SFEER EN HET WERKEN BIJ EPACT OMSCHRIJVEN?

Ik voel me bij ePact enorm op mijn gemak en met Philip en Christof als bazen, hebben we het hier ook echt wel getroffen. Er is enorm veel ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. In mijn geval is dit natuurlijk nog net iets anders, omdat ik niet onder het ‘klassieke medewerkersprofiel’ binnen het team val. Toch mag ik zelf op zoek gaan naar relevante en interessante opleidingen zodat ook ik me verder kan blijven ontwikkelen. Binnen ons team wordt er ook echt naar jou geluisterd, ik kan me zelfs niet inbeelden dat er iets niet bespreekbaar zou zijn. Dit is natuurlijk een luxe, want op veel andere bedrijven is dat niet zo evident!

Wil jij ook deel uitmaken van ons jong en gemotiveerd team? Hou dan zeker onze vacatures op LinkedIn in de gaten of stuur een spontane sollicitatie met motivatiebrief naar info@epact.be. Wie weet ben jij binnenkort onze nieuwe collega.

 

Sfeerfoto team ePact

MELISSA CRUYSBERGS

Marketingmanager

T-shaped marketeer met interesse in grafische vormgeving, SEO, SEA en contentmarketing.